Ritme kwijt met thuiswerken en fit blijven? De truc: “Doe net alsof” met deze vier tips

 

Vind je het lastig om structuur te houden met thuiswerken en fit blijven?

De truc: “Doe net alsof” met deze 4 tips:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tip 1: Als je thuiswerkt, doe net alsof je op je werk bent

  • Zet je wekker, trek je werkkleding aan en ga aan het werk
  • Beweeg zoals je op je werk zou doen. Loop rond, neem de trap, ook al hoef je nergens heen
  • Als het lunchtijd is, eet lunch, loop een rondje buiten zoals je dat op het werk ook zou doen
  • Creëer een werkplek die niet 24/7 in het zicht is en waarvan je ‘s avonds kunt vertrekken
  • Hou je reguliere werktijden aan. Laat aan het einde van je werkdag je telefoon en laptop op je werkplek liggen
  • Ga op je normale tijd naar bed

 

Tip 2: Als je thuis sport, doe net alsof je in de sportschool bent

  • Plan je workouts in je agenda op je reguliere tijden en zet je sporttas klaar (ook al doe je er feitelijk niks mee)
  • Trek je sportkleding aan
  • Bel je sportmaatje(s) op en ga via Facetime of Skype samen de workout doen
  • Zet doelen voor je thuis workout: hoeveel burpees ga je doen in de woonkamer?
  • Deel je doelen met je sportmaatjes en geef elkaar online high fives!

 

Tip 3: Als je gezond wilt blijven eten, doe net alsof…oh nee, daaraan verandert niks!

  • Koop de boodschappen die je normaliter ook zou kopen: groente, fruit, volkorenproducten, vlees, vis of vega
  • Corona is geen excuus om chips, chocolade of alcohol te kopen
  • Als je verleidingen in huis hebt: geef weg. Lastig te weerstaan wanneer je thuis bent
  • Kook zoals je normaliter doet
  • Eet op dezelfde tijden als je normaliter doet

 

Tip 4: Zet reminders in het zicht

Wat in ons zicht staat, krijgt aandacht. En wat aandacht krijgt groeit!

Zet je sporttas, een schaal fruit of je meditatiematje in het zicht. Dat helpt je structuur te houden.

Conclusie: gedraag je zoals je zou doen zonder deze crisis.

Meer hierover lees je in ons vorige artikel

Create your own health!©